marți, aprilie 26, 2016

„Le voi cere consilierilor și celor din aparatul Primăriei, să fie profesioniști, dar de fiecare dată întorși cu fața către oameni!”


Continuăm seria de interviuri cu Doinița Mariana Chircu abordând o viziunea asupra a ceea ce ar trebui să devină Orșova, ce poate de vei Orșova din perspectiva umană, a lucrurilor făcute cu responsabilitate. „Pe termen scurt, sunt probleme cu care se confruntă orșovenii și care le afectează viața de zi cu zi și care nu necesită mari investiții, cheltuirea unor fonduri enorme, ci necesită numai bun simț să le asculți, necesită implicare și înțelegere. Dacă mie nu îmi place să trăiesc în mizerie, atunci este normal să îl înțeleg pe orșovean că nu îi place să trăiască în mizerie și atunci lucrurile se fac cu bun simț. Ca să le înțelegi durerea, să le înțelegi problemele, trebuie să te transpui. Ei bine, asta le cer eu consilierilor, asta le cer eu oamenilor care vor fi în aparatul Primăriei, să fie profesioniști, dar de fiecare dată întorși cu fașa către oamenii care i-au votat și către orșoveni, în general”, spune candidatul la funcția de primar al Orșovei.



Reporter: Ce le propuneți orșovenilor?

Doinița Mariana Chircu: Avem pregătiți, prin mine și prin candidații care vor compune lista Consiliului Local, oameni responsabili, de bun simț, de bună cuviință, oameni care chiar știu ce își doresc și ce au de făcut chiar din prima clipă. Buna mea credință față de orșoveni se concretizează prin faptul că nu candidez la această funcție, pentru că nu aș avea o meserie nobilă (eu sunt profesor titular al Colegiului Național Economic din Drobeta Turnu Severin, titular însemnând un profesor cu asigurarea catedrei până la sfârșitul carierei, sunt managerul Muzeului Regiunii Porților de Fier), ci eu candidez la Orșova din respect pentru orșoveni, pentru cei aproape 2.200 de orșoveni care m-au votat în 2012, pentru cei care nu m-au votat și acum doresc să îmi acorde această încredere și pentru cei care nu mă vor vota și se vor convinge pe parcurs că s-au înșelat că m-au judecat greșit și că au făcut alții pentru ei o alegere bună, și pentru cei care au greșit față de orșoveni și care trebuie să înțeleagă că lucrurile nu mai pot continua așa cum au fot până acum. Deci merg cu toată capacitatea mea, cu toată experiența strânsă în cei 56 de ani ai vieții mele, cu toată experiența strânsă în funcțiile pe care le-am avut, cu tot bagajul informațional, cu toată experiența pe accesarea fondurilor europene, cu toată relaționarea de bun simț la nivelul județului și la nivelul Capitalei, cu tot ce am adunat în această viață. Mi-aș dori să schimbăm totalmente lucrurile la Orșova, pentru ca mai târziu să ne bucurăm, și eu, și noi, și toți orșovenii, și toți mehedințenii, și toți cei care-și vor dori să ajungă la Orșova, măcar pentru a o vizita, să ne bucurăm pentru lucrurile pe care le-am făcut. Dar cel mai mult îmi doresc ca orșovenii să fie mulțumiți de orașul lor, să trăiască cu plăcere și cu mândrie în municipiul Orșova, îmi doresc ca persoanele vârstnice cu care mă întâlnesc și cu nostalgie vorbesc despre ce era orașul lor odată, să apuce să vadă că lucrurile se schimbă în bine la Orșova, îmi doresc ca tinerii să nu mai plece din Orșova (am constatat că Orșova trăiește un proces de depopulare gravă), îmi doresc ca părinții și bunicii care, cu lacrimi în ochi, ne spun că le-au plecat copiii de acasă, în lume, să mănânce o pâine, să fie mulțumiți și împăcați, să își readucă copiii acasă, să le oferim posibilitatea de a trăi în Orșova, de a munci pentru Orșova, de a da Orșovei ce au mai bun în ființa lor și în pregătirea lor, îmi doresc ca turiștii care vor veni peste ani la Orșova să o găsească miraculoasă, pentru că ea este, prin așezarea ei, un miracol, îmi doresc să ne bucurăm împreună de realizările noastre, îmi doresc ca atunci când nu voi mai fi primarul Orșovei, orșovenii să își dorească să rămân în Orșova, să fiu concetățeanul lor, pentru restul vieții, îmi doresc să spun cu mândrie că am pus umărul la salvarea și renașterea orșoveană, îmi doresc ca, împreună cu PNL, să facem lucruri pe care alții le-au promis și nu le-au făcut.

Aceasta este oferta pe care o punem în slujba orșovenilor: un primar care știe ce are de făcut, un primar care este pregătit, un primar de bună-credință, un primar care nu le va înșela niciodată așteptările și nu le va trăda interesele, prin înțelegeri oculte cu alții care ar avea alte interese, un primar care are încă de pe acum pregătite proiecte cu finanțare europeană, un primar care îi va sluji cu credință, care se va apleca asupra problemelor lor, un primar care se va regăsi în permanență printre ei și care le va înțelege durerile și bucuriile, un consiliu local echilibrat, cu tineri, adulți și persoane vârstnice, un consiliu local de bună-credință, sincer și corect față de ei, un consiliu local cu reprezentare multiplă din punct de vedere al pregătirii profesionale, un consiliu local în care etniile sunt reprezentate, un consiliu local care să lucreze pentru renașterea Orșovei.

Reporter: În afară de voință și implicare, ce mai presupune rezolvarea problemelor grave cu care acum orșovenii se confruntă?


Doinița Mariana Chircu: Ne propunem ca obiectiv proiecte pe termen lung, pe termen mediu și pe termen scurt. Pe termen scurt, sunt probleme cu care se confruntă orșovenii și care le afectează viața de zi cu zi și care nu necesită mari investiții, cheltuirea unor fonduri enorme, ci necesită numai bun simț să le asculți, necesită implicare și înțelegere. Dacă mie nu îmi place să trăiesc în mizerie, atunci este normal să îl înțeleg pe orșovean că nu îi place să trăiască în mizerie și atunci lucrurile se fac cu bun simț. Ca să le înțelegi durerea, să le înțelegi problemele, trebuie să te transpui. Ei bine, asta le cer eu consilierilor, asta le cer eu oamenilor care vor fi în aparatul Primăriei, să fie profesioniști, dar de fiecare dată întorși cu fața către oamenii care i-au votat și către orșoveni, în general.  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comentați